Блoг

Аналітика готелю з EasyMS

Розрахунок основних показників у готельному бізнесі

Для того, щоб бути в курсі справ готелю, планувати політику продажу, потрібно звертати увагу на такі показники:
  1. Room Revenue — запланована виручка від продажу номерного фонду (метод нарахування)
  2. Occupancy —завантаження номерного фонду
  3. ADR (Average daily room rate) — середня вартість продажу номера чи ночі
  4. RevPAR (Revenue per available room per day) — виручка номерного фонду за один номер або ліжко-місце для хостелів. 
Ці показники допомагають зрозуміти пульс готелю та відстежувати його KPI, розуміючи у якому напрямку рухається корабель.

Щоб потрапити до аналітики, перейдіть у вкладку «Аналітика» у рядку меню.
1. Room Revenue.
Показник розраховується як плановий дохід номерного фонду, виходячи з отриманих бронювань на певний період часу. Цей показник може відрізнятися від фактично отриманих вами грошей, наприклад, якщо в нашій програмі ви не ведете касовий фінансовий облік і не відзначили оплату в бронюванні.

2. Occupancy. 
Завантаження номерного фонду, яка дорівнює кількості проданих номерів/ліжко місць, поділеному на загальну кількість номерів/ліжко місць.
Даний показник доступний у %, у доступній кількості номерів-ночі та проданих номерів-ночі

Жодних проблем з підрахунком перших двох показників виникнути не повинно. Показники, що залишилися, є найбільш цікавими, тому що в них закладені деякі процеси роботи готелю. Почнемо з показника ADR.
3. ADR (средняя цена за номер/койко-место). 
Формула підрахунку така:
ADR дорівнює доходу номерного фонду, поділеної на кількість проданих номерів-ночів.
Чинники які впливають на ADR:
  • Сезонність
  • Конкурентна ситуація
  • Активність (динамічні ціни, різноманітні акції)

4. RevPAR (середній дохід на кімнату/ліжко місце). 
RevPAR - один з найважливіших показників готельного бізнесу, тому що він втілює всю політику ваших продажів. RevPAR дорівнює виручці від продажу номерного фонду, поділеного на кількість усіх номерів у готелі/хостелі.
Інакше висловлюючись, RevPAR дорівнює ADR, помноженої на завантаження.
До чого тут політика продажів? Один і той же RevPAR можна отримати, якщо продавати дорого, але з невеликим завантаженням, або, навпаки, продаючи більше номерів за нижчою ціною.
Важливо дуже уважно стежити за тим, як RevPAR змінюється всередині об'єкта. Цей показник показує, як добре працює бізнес. В ідеальній картині RevPAR повинен постійно зростати.

Розглянемо на прикладі:
  • Готель – 200 номерів.
  • Виручка за рік – 50 млн гривень.
  • RevPAR: 50 млн грн/365 днів/200 номерів = 684,93 гривні.
Тепер готель добудував ще 30 номерів:
  • Готель – 230 номерів.
  • Виручка за рік – 55 млн гривень.
  • RevPAR: 55 млн. гривень / 365 днів / 230 номерів = 655,15 гривень.
Показник зменшився. Який можна зробити висновок? Падіння RevPAR може бути пов'язане:
  • Із падінням попиту.
  • З виходом на ринок нового гравця.
  • З тим, що ринок не потребував добудови 30 номерів.
  • З небажанням гостей платитити вищу ціну.
Є й інші фактори – причини зміни RevPAR важливо постійно вивчати.
-------
Додаткові питання ви можете задати нашій техпідтримці в телеграмі, перейшовши за посиланням: t.me/easyms
І бути в курсі всіх важливих оновлень у групі новин: https://t.me/easymsnews
Навчання